12 Ekim 2009 Pazartesi

PAZAR'DA ARICILARIN KENE KORKUSU
Pazar'da ana arı üretim çiftliğinde yakalanan 6 ayaklı kene, paniğe neden oldu. Keneyi sağlık kurumuna götürmek isteyen arıcı ise muhatap bulamadı!
12 Ekim 2009 Pazartesi 20:55


Rize’nin Pazar ilçesinde yaklaşık 200 peteğin bulunduğu ana arı üretim çiftliğinde kene paniği yaşanıyor. Çiftlikte çalışma yaptığı sırada en tehlikeli cins olarak tanımlanan 6 ayaklı KENE ile karşılaşan teknisyen Sami Yaşar, büyük panik yaşadığını belirterek, “Maskemin üzerinde dolaşan keneyi yakalayıp kutuya koydum. Endişelerimi gidermek ve kenenin zehirli bir tür olup olmadığını öğrenmek için müracaat ettiğim kurumlarda ise konu hakkında yardımcı olacak birim bulamadım. Tüm arıcılar olarak endişeliyiz. Bu kene zehirliyse çiftliğe bir daha ayak basamam.” dedi.
24275
ÇİFTLİKTE ÇALIŞIRKEN ÜZERİNDE KENE BULDU
Pazar Ana Arı Üretim Çiftliği teknisyeni Sami Yaşar, peteklerin olduğu bölgede çalışmasını tamamlayıp maskesini çıkardığında 6 ayaklı keneyle karşılaştığını belirterek, “Keneyi alıp ana arıları sakladığımız kutuya koydum. Akşam evde saklayıp bu kenenin zehirli olup olmadığını öğrenmek için internette inceleme yaptım. Burada, en tehlikeli ve zehirli kene cinsinin 6 ayaklılar olduğu belirtiliyordu. İnternetteki resmine baktığım zaman benim yakaladığım keneyle aynı cins olduğunu gördüm. Bizim bölgede bu tür kenelere hiç rastlanmıyor. Buraya nasıl geldiğini bilmiyorum. Bir tane midir yoksa çok sayıda var mıdır? Bu da bizi daha çok endişelendiriyor. Eğer kene zehirli çıkarsa bu tesise bir daha ayak basmam.” dedi.
24276
KENEYLE İLGİLENECEK MERCİ BULAMADI!
Teknisyen Sami Yaşar, evde bir akşam sakladığı kenenin zehirli olup olmadığını öğrenmek için ertesi gün yetkili bir merci aradığını da kaydederek, “Sabahleyin Pazar Devlet Hastanesi’ne telefon edip bilgi almak istedim. Hastane, bu konuyla kendilerinin ilgilenmediğini, veterinerin bakması gerektiğini söylediler. Veterineri aradım. Onlar da, ‘bu konu hastaneyle ilgili, sağlıkla ilgili olduğu için biz bakmıyoruz’ cevabını verdi. Bunu kim araştıracak, kim bakacak? Benim burada güvenle çalışabilmem için ne yapmam lazım? Ben artık korkudan buraya giremem. En azından bunun zehirli olup olmadığını anlamalıyım. Herkesin de bu konuda bilgilenmesi gerekiyor. Burası yasal olarak hizmet veren ana arı üretim çiftliğidir. Cumartesi ve Pazar günleri sürekli burada çalışıyorum. Yaz aylarında gün boyu çalıştığımız bir alan burası. Tedirginlik duyuyorum. Bu kenenin zehirli olup olmadığını anlayacak teknik var ülkede.” diye konuştu.
24277
YA ZEHİRLİ ÇIKARSA!
Kenenin zehirli çıkması halinde nasıl bir çare bulunacağını kestiremediğini de ifade eden Yaşar, “Artık buranın ilaçlanması mı gerekiyor, nasıl bir tedbir alınacak bilemiyorum. Burada arılarım da var. Acaba onlar ilaçlama yapılırsa etkilenir mi? Benim amacım tedirginliğimizin bir şekilde giderilmesi içindir. Bu çiftlikte bir kene bulduk ama hala zehirli mi değil mi onu bile tespit ettiremedik. Avrupa’da olsa karantina uygulanır; bizde ilgilenecek merci arayıp bulamıyoruz. Bu konuyla hangi kurum ilgilenecekse üretici olarak çare olmasını bekliyoruz” dedi.

Hiç yorum yok: