26 Şubat 2008 Salı

üsten beslenen koloni

evet dostlarım bu kolonim bal stoklamayan ve üsten verilen gıdalarla beslenen kolonim ama bu günkü kontrolde gözlerde epeyce göz balı olduğu görülmekteçok azda var olan mühürlü ballar zannedersem ocaktan önce bu kovana takviye bal verdiğimi hatırlar gibiyimoradan kakma olabilir ama durum bu şekilde olmasına nazaren gayet güçlüde dört çerçevede arı vardı bir delilik yaparak bir çerçeve arılı kapalı ve açık yavruların en çok olduğu çerçeveyi alarak başka kovana takviye yaptımbu arının muğla cinsi arı olduğunu düşünecem değil çunkü tuttuğum kayıtlarda 2005 yılındakı saf kafkas ananın torunu belki baba tarafı muğlaysa onuda ben bilemem arının şekline bakıpta cinsini ayrıt etmem mümkün değil o konuda hiç bir eğitim almadım ırk ayrımı işi benim çok üstümde. bildiğim 13 ocaktan beri ettiğim takiplerde bu koloninin üsten verilen kek donmuş bal vede polenle günümüze geldiği bu günde bolca kek takviyesi yaptım ana arıda gayet güzel yumurta atıyor.


Hiç yorum yok: