10 Mart 2008 Pazartesi

cumartesi diğer blog umda yayınladığım muteşem hocaile yaptığımız kontrolde içinde anayla birlikte 20 arısı kalan kovana cumartesi koku ile birlikte bir çıta arı vermiştim pazar günü baktığımda ana kabul edilmiş durumu iyi birazcıkta sadece üstten beslenen kovandan bir çıta arıyı bir ruşet kovanın içine silkeledim ve biraz beklettim üzeri kapalı vaziyette sonra açtım ve tarlacı bir kaç arı uçtu gitti kovanlarına zaten çıtayı çekerken kovandan hahif hafif silkelemiştim kovanın üzerine hemde ananın bu çıtada olmaması için iyi bir gözlemlemiştim.sonrasında koku sıktım ruşetin içine ve kalan arıları daha önce bir çıta ilave ettiğim arıya takviye olarak verdim. yeni askerlerle birlikte bir çıta dolacak şekilde mevcut oluştu artık ben elimden geleni yaptım kek ve donmuş ballarıda sıraladım üstüne hayırlısı allahtan.
anada harıl harıl dolaşıyor içinde resimde bir kanadı yok gibi gözüküyor o flaş patlamasındandır.

2 yorum:

erbabarici dedi ki...

selamun aleyküm.
Asım bey nasılsınız?Bende eskişehir /Mahmudiyeden arıcı kardeşiniz Hasan.Bu sene arılar nasıl iyimi rizede arı ölümleri yoktur inşallah .Bol bereketli bir yıl diliyorum.SELAMLAR.

Adsız dedi ki...

enbaba arıcı dostum arılar iyi sağ olun rizeliyim ama ne yazıkki rizede de ğilde istanbuda arıcılık yapmaktayım ASIM KADIOĞLU