2 Mart 2008 Pazar

arılıkta bahar mesaisi

değerli arıcı dostlarım iki gündürarılıktaki bahar mesaisine başladım 100kadar fabrikasyon olan çıtaları çivi ile sağlamlaştırdım fabrikasyon olan çıtalar tamamen hava ile atılan zımba ile imal edilmişler. sağım işleminde hasar görmesin diye sağlamlaştırdım.ayrıca altteki resimdede siyah nokta şeklinde belli olan telin giriş ve çıkış yerlerinin kenarlarına çok küçük ayakkabıcı çivisi çaktım ve paslanmaz nikel tel kullanıyom bu çivilere uclarını bağlıyom tel paslanmadığı için mumu çıtadan söktüğümde tel zarar görmüyor sadece çiviye sarılı yerden söküp biraz sıkılaştırıyorum böylece işlem daha çabuklaşıyor ve birdaha tel takmayla uğraşmıyom hemde tel masrafından kurtulmuş oluyom üst resimde eski görünen çıtalarda tel takılı vaziyettelar sadece mum ve propolislerini temizledim bazılarına henuz hiç mum takılmamış değişik yerlerden çok çeşitli çıtalar vardı yılların birikintisı bunları tamamen ıskartaya ayırdım inşallah bu yıl kovan içindekileri de çıkarabilirimde tek düzen içinde bütün çıtalarım aynı olur.





Hiç yorum yok: